OBCHODNÍ PODMÍNKY
obchodní společnosti Design republic s.r.o.
se sídlem U Porcelánky 868, 35735 Chodov
identifikační číslo: 29117798, DIČ: CZ29117798
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni , oddíl C , vložka 26220
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese https://www.marioneta.cz/
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1.
Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní
podmínky“)
obchodní společnosti Design republic s.r.o., se sídlem U
Porcelánky 868, 35735 Chodov, identifikační číslo: 29117798,
zapsané v obchodním rejstříku vedenému u Krajského soudu v
Plzni , oddíl C , vložka 26220 (dále jen
„prodávající“)
upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „občanský
zákoník“)
vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé
v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní
smlouva“)
uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále
jen „kupující“)
prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové
stránce umístěné na internetové adrese www.marioneta.cz (dále
jen „webová
stránka“),
a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové
rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při
registraci na webové stránce a při objednávání zboží je
kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje.
Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv
jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v
uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím
považovány za správné.
2.3.
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským
jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost
ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho
uživatelského účtu.
2.4.
Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského
účtu třetím osobám.
2.5.
Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v
případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 3
roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své
povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6.
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být
dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na
nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení
prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového
vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2.
Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně
uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží,
jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno
obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně
z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny
zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou
zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží nejsou
přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného
rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost
prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně
sjednaných podmínek.
3.3.
Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech
spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu
dodání zboží. Informace
o času dodání zboží obdrží kupující e-mailem.
V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5
Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu
umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky
kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího
zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do
objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu
kliknutím na tlačítko „ DOKONČIT
OBJEDNÁVKU Objednávka zavazující k platbě. “.
Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za
správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto
obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na
adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském
účtu či v objednávce (dále jen „elektronická
adresa kupujícího“).
3.6
Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru
objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané
náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení
objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7 Smluvní
vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká potvrzením objednávky
(akceptací),
jež je prodávajícím zasláno kupujícímu v druhém e-mailu
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty
kupujícího.
3.8 Kupující
souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při
uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při
použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s
uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení,
náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž
tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.9
Prodávající
si vyhrazuje právo stornovat objednávku, pakliže nedojde k reakci
( odpovědi ) na e-mailovou nebo telefonickou komunikaci nebo k
jakékoliv formě výzvy k reakci.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, STORNA
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
☐ v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese: NE
☐ v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce: ANO, u některého zboží např. na objednávku NE
( POZOR! Nově je nutné u objednávky na dobírku, verifikovat váš e-mail a to kliknutím na odkaz, který najdete hned v prvním e-mailu od nás a to maximálně do 2 dnů od objednávky. Tím si ověříme, že jste reálný klient.) U ostatních možností jako platby kartou nebo převodem na účet, toto nevyžadujeme.
☐ bezhotovostně převodem na účet prodávajícího
CZK: č.ú. 2000525877 / 2010, vedený u společnosti FIO Banka (dále jen „účet prodávajícího“): ANO
☐ prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou: NE
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3.
V určitých případech může prodávající požadovat od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu a to hlavně v případech, kdy kdy zboží není dostupné skladem a musí se objednat, vyrobit, či vyrobit na zakázku.
4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě platby bankovním převodem je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy. Po uplynutí 5 dnů je prodávající oprávněn objednávku stornovat. V případě platby kartou online je kupní cena splatná do 2 dnů od uzavření kupní smlouvy. Po uplynutí 2 dnů je prodávající oprávněn objednávku stornovat.
4.5.
V případě bezhotovostní platby je kupující povinen
uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního
symbolu platby ( číslo
objednávky ).
V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit
kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na
účet prodávajícího.
4.6. Prodávající
je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího
nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat
uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží
kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se
nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu a to při platbě předem po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu a to při platbě na dobírku až po připsání platby od daného dopravce na účet prodávajícího a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
4.9. Dárky zdarma: Vyhrazujeme si právo změnit vámi vybraný dárek zdarma, v případě jeho nedostupnosti nebo poškození za jiný dárek, který vybere sám prodávající.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
5.1.1. zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
5.1.2. zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
5.1.3. zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil, a
5.1.4. zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej kupující porušil.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1. obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo:
5.2.1. poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
5.2.2. poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
5.2.3. první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
5.3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v čl. 5.2. obchodních podmínek. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím. Na konci obchodních podmínek najde kupující odkazy na vzorové formuláře. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího: info@marioneta.cz
5.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.3. obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
5.6. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.7. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.8. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
5.9. Odeslání balíku při reklamaci nebo odstoupení od kupní smlouvy. Balík je vždy nutné odeslat na níže uvedenou pobočku České pošty.
Nejdříve nás informujte. Odešlete nám e-mail na info@marioneta.cz s informací, že zásilku vracíte nebo nám zavolejte. Balíky, které předem neoznámíte, nemusí být včas vyzvednuté.
Balík odešlete jako Balík na poštu : PSČ číslo 35735, Husova 786, 35735 Chodov. Jinou možnost nebudeme akceptovat.
Číslo mobilního telefonu uveďte 777015201, email: info@marioneta.cz
Zde naleznete detail pobočky České pošty https://www.postaonline.cz/detail-pobocky/-/pobocky/detail/35735
6. PŘEPRAVA, DODÁNÍ ZBOŽÍ A NEPŘEVZETÍ BALÍKU
6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě nepřevzetí zboží si prodejce nárokuje úplatu za uskladnění a to 50 Kč za každý započatý den.
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
6.6. Nedojde-li k převzetí zboží ( balíku ) kupujícím, aniž by kdykoliv v průběhu doručování dopravcem upozornil prodávajícího nebo dopravce o změně, je povinen zaplatit prodejci marnou dopravu a náklady s tím spojené. Prodávající ho vyzve k zaplacení dluhu a to e-mailem, kdy se bude snažit o dohodu smírčí cestou. V případě, že kupující nebude na smírčí výzvu reagovat, odešle prodávající předžalobní upomínku Výzva k zaplacení dluhu, na adresu kupujícího, kde zároveň zmíní nárok na zaplacení dalších vícenákladů. Když ani po této písemné výzvě nebude kupující reagovat, předá pohledávku právnímu oddělení, popřípadě ji prodá třetí straně.
6.7. Prodávající si vyhrazuje právo, vybrat jinou, nejbližší možnou Balíkovnu v případě, že vybraná Balíkovna od kupujícího nejde zadat do systému pro odesílání balíku České pošty.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2. Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady prodávajícího také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To
7.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
7.3.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
7.3.2. je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
7.4. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:7.3.3. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
7.4.1. je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
7.4.2. věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
7.4.3. je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
7.4.4. věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
7.5. Ustanovení čl. 7.4. obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.6. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
7.7. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
7.8. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle čl. 7.3. a čl. 7.4. obchodních podmínek, a že bude na jejich dostupnost upozorněn
7.8.1. po dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
7.8.2. po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.
7.9. Ustanovení čl. 7.8. obchodních podmínek neplatí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.10. Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl. 7.8.1. a čl. 7.8.2. obchodních podmínek, má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
7.11. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
7.12. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
7.13.
Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím
vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže,
přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující
věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na
vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž
montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím,
než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci
a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím
spojené. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté,
co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít,
prodávající
si naúčtuje skladné
ve
výši 50 Kč za každý započatý den.
7.14. Kupující může požadovat přiměřenou slevu
nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
7.14.1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 7.13. obchodních podmínek,
7.14.2. se vada projeví opakovaně,
7.14.3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
7.14.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.15.
Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní
smlouvy (ve smyslu čl. 7.14. obchodních podmínek);
má se za to, že vada věci není nevýznamná.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí
kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží
věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
7.16.
Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena.
Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě
prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující
vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
7.17.
S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná
osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli
provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na
sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb,
případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu
vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém
uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem,
jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní
údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení
reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k
provedení opravy.
7.18. Reklamace včetně odstranění
vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován
nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, ( okamžikem uplatnění reklamace se rozumí den, kdy dojde k vytknutí vady provozovateli e-shopu, a není rozhodné, zda bylo dodáno i zboží ), pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší
lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu,
včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo
služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v
přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního
obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž
je kupující požadoval.
7.19. Po marném uplynutí
lhůty podle čl. 7.18. obchodních podmínek může kupující od
kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.20.
Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení
opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění
zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby
určené k provedení opravy.
7.21. Práva z odpovědnosti
za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména
telefonicky
na čísle +420
777 015 201 nebo +420 777 015 200
či
elektronickou poštou na adrese: info@marioneta.cz
.
7.22. Kdo má právo z vadného plnění,
náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při
uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na
náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba
vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne,
že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
7.23.
Další práva a povinnosti stran související s odpovědností
prodávajícího za vady může upravit reklamační řád
prodávajícího.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
9.2. Kategorie zpracovatelů osobních údajů - Seznam účelů zpracování
9.2.2. Dopravní společnost Česká pošta ( Česká pošta, s. p. )
9.2.3. Účetní Kateřina Parobková
9.3.
Podrobné znění Zásady zpracování osobních údajů najdete zde
10 ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
10.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10.2. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
11. DORUČOVÁNÍ
11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
12.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.4. Vzorové formuláře jako Odstoupení od kupní smlouvy, reklamační formulář a další dokumenty najdete zde: https://www.marioneta.cz/prodejni-podminky.html
12.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa sídla U Porcelánky 868, 357 35 Chodov, adresa elektronické pošty info@marioneta.cz , telefon 777015201. Prodávající neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
13. OSTATNÍ USTANOVENÍ
12.1. Fotografie produktů vystavené na e-shopu se mohou na odlišných zobrazovacích zařízeních ( notebook, monitor, mobil, tablet, televize ) zobrazovat v mírně jiném barevném odstínu. Je to způsobené kalibrací daného přístroje a kvalitou zobrazovací technologie daného přístroje.
V Chodově dne 21.5.2024
___________________________________________________________________________________
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy) Oznámení o odstoupení od smlouvy -
Adresát: Design republic s.r.o. se sídlem U Porcelánky 86835735 Chodov, IČ: 29117798, DIČ: CZ29117798
Oznamuji/oznamujeme(*), že tímto odstupuji/odstupujeme(*) od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
……………………………………………………….…………………………………………………………………………………….…………………….. -
Datum převzetí zboží: ………………..……………………………
Jméno a příjmení kupujícího spotřebitele/spotřebitelů: ……………………...........……………………………….……………….
Adresa kupujícího spotřebitele/spotřebitelů: …………………………………………………………………..…………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………
Číslo faktury/prodejního dokladu: …………………………….………………
Číslo objednávky: ………………………………………………………
Kupní cena bude vrácena:
- refundací při platbě kartou ( pakliže jste platili kartou, jsme povinni vám částku refundovat )
- bezhotovostním převodem na bankovní účet číslo: ..............................…………................ /...............…......…
Podpis kupujícího spotřebitele/spotřebitelů. ………………………………………………………………………
Datum: ……………………………………………
Balík odešlete jako Balík na poštu nebo do Balíkovny : PSČ číslo 35735, Husova 786, 35735 Chodov. Jinou možnost nebudeme reflektovat.
Číslo mobilního telefonu uveďte 777015201, email: info@marioneta.cz Zde naleznete detail pobočky České pošty: https://www.postaonline.cz/detail-pobocky/-/pobocky/detail/35735
Design republic s.r.o. se sídlem U Porcelánky 86835735 Chodov, IČ: 29117798, DIČ: CZ29117798 Tel.: 777015201, 777015200 info@marioneta.cz